ИНФОРМАЦИОННЫЙ ЦИКЛ СТРАТЕГИЧЕСКОГО МАРКЕТИНГА
ПОЛНЫЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(128)05
ДУБОВИК Татьяна,
д. э. н., профессор кафедры журналистики и рекламы
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9223-4629
БУЧАЦКАЯ Ирина,
к. э. н., доцент кафедры журналистики и рекламы
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина
E-mail: ira_buchatska@ukr.net
ORCID:https://orcid.org/0000-0003-2413-7370
САВЧУК Анастасия,
к. э. н., доцент кафедры журналистики и рекламы
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6960-6452
ИНФОРМАЦИОННЫЙ ЦИКЛ СТРАТЕГИЧЕСКОГО МАРКЕТИНГА
Проанализированы особенности информационного обеспечения принятия стратегических маркетинговых решений. По результатам опроса управленческого персонала предприятий торговли определено несоответствиемежду потребностями в информации и ее использованием. Обоснована значимость развития информационного обеспечения стратегического маркетинга. Рассмотрен информационный цикл стратегического маркетинга предприятий торговли. В рамках информационного цикла определены уровни развития информационного обеспечения, а именно: оперативный, консолидации, интеграции, оптимизации, инновационный.Ключевые слова: информационный цикл, информационное обеспечение стратегического маркетинга, информационные потребности, маркетинговая стратегия, маркетинговая информация.
REFERENCES
- Leitner,Karl-Heinz (2014). Strategy formation in the innovation and market domain: emergent or deliberate?Journal of Strategy and Management. (Vol. 7).Issue 4. (pp. 354-375) [in English].
- Freihat ’Mohammadsaid’Sultan(2012). The role of marketing information system in marketing decision-making in Jordanian shareholding medicines production. International Journal of Recent Research and Applied Studies. 11 (2), 326-336[in English].
- Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B.,& Wright, P. M.(2003).Human Resource Management: Gaining a Competitive Advantage. McGraw-Hill, NY [in English].
- Carr, A., Durant, R., & Dowens, A. (2004).Emergent strategydevelopment, abduction, and pragmatism: new lessons for corporations. Human Systems Management. (Vol. 23), 2. 79-91 [in English].
- Luke, B.,&Verreynne, M. (2006). Exploring strategic entrepreneurship in the public sector. Qualitative Research in Accounting & Management. (Vol. 3). Issue 1. (pp.4-26) [in English].
- Dane, E.,& Pratt, M.(2007). Exploring Intuition and Its Role in managerial Decision Making. The Academy of Management Review, 32, 33-54 [in English].
- Tallon, P. (2007). Richard Scannell.Information lifecycle management.Communicationsof the ACM. (Vol. 50), 11, 52-59 [in English].
- Davenport, T., & Harris, J. (2010). Leading the way towards better business insights.Strategic HR Review. (Vol. 9). Issue 4. (pp. 28-33) [in English].
- Pick, R. A. (2008). Benefits of decision support systems.Handbook on DecisionSupport Systems, 1, 719-730 [in English].
- Starostina, A. (2005). Industrial Marketing: Theory, World Care, Ukrainian Practice. Kyiv: Znannia [in English].
- Davydova, I. (2015). Patterns of managers information needs in the information management system. Herald of the book chamber, 2, 39-42[in English].
- Korostelev, A. (2012). Analyticalactivity: assessmentofthelevelofinformationsupport.Vectorscienceof TSU, 3 (10), 36-42[in English].
- Ashmarina, S., & Zotova, A. (2016). The system of marketing information management: development, assessment, improvement. Economic Annals-XXI, 160(7-8), 51-55 [in English].
- Mishulin, G. M., Molchan, A., Biryukov, A., & Haradzhyan, L.(2016). IntegratedMarketing Information and Communication System: New Quality of the Communication Interaction. International Review of Management and Marketing, 6, 7-14 [in English].
- Alhadid, Y., Al-Zu’bi, H., & Samer, B.(2015).The relationship between marketing information system and gaining competitive advantage in the banking sector in Jordan. European Journal of Scientific Research, 128(1), 35-44 [in English].
- Ade, L., Awoniyi, M., & Tubosun, A. I.(2017).The Influence of Marketing Intelligence on Business Competitive Advantage. Journal of Competitiveness., (Vol. 9). Issue 1. (pp. 51-61) [in English].
- Sommerville, I. (2004). Software Engineering. Addison Wesley. 7th ed. [in English].
- Munassar, N. & Govardhan, A. (2010).A Comparison Between Five Models Of Software Engineering. International Journal of Computer Science Issues. (Vol. 7). Issue 5.(pp.94-101) [in English].