УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В МЕДИАДИЗАЙНЕ

Автор: Sveta on .

 ПОЛНЫЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)02

УДК 007:004.9=111

ФАЙВИШЕНКО Диана,
к. э. н., доцент кафедры журналистики и рекламы
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-9801

ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В МЕДИАДИЗАЙНЕ

Рассмотрены глав­ные аспекты разработки медиаконтента и концепции медиадизайна, проанализи­рованы основные современные тенденции визуализации информации. Исследованы влияние медиа на все процессы общественной жизни, синергетика информационного и цифрового общества, направление медиадизайна, его представления в конкретной отрасли, адаптация к новейшим технологиям современности.
Ключевые слова: медиаконтент, медиадизайн, тренд, коммуникация, реклама.


REFERENCES

  1. Vartanova, E. L. (2016). Antropologija media: industrial’nyj i filosofskij povo­rot k cheloveku. Interes k cheloveku kak tendencija razvitija nauki [Anthro­pology of media: industrial and philosophical turn to human. Interest in the person as the trend of the development of science]. V. K. Mal’kova, V. A. Tishkov (Ed.).Moscow. IJeA RAN [in Russian].
  2. Vasyl’jeva, O. S., Vasyl’jeva, I. V., & Pryhod’ko, I. O. (2017). Infografichni skla­dovidyzajnu [Infographic design components]. Teorija i praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scientific papers/ Technical aesthetics. (Vol. 13). (pp. 140-144). Kyiv: Dija[in Ukrainian].
  3. Goncharuk, O. V., Dovzhenko, I. B., & Ovcharek, V. Je. (2017). Paralaks i mno­zhynnist’smysliv: do problemy adaptacii’ innovacijnyh tehnologij u sferi foto­videodyzajnu [Parallax and the multiplicity of meanings: to the problem of adapting innovative technologies in the field of photographic video design]. Visnyk KNUTD – KNUTD Bulletin, 5 (114), 235-241 [inUkrainian].
  4. Ovcharek, V. Je., & Myronenko, V. O. (2016). Osoblyvosti prezentacii’ foto­grafichnyh tvoriv na mystec’kyh ta torgovo-promyslovyh vystavkah [Features of presentation of photographic works at art and trade and industrial exhibitions]. Teorija ta praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scien­tific papers / Technical aesthetics. (Vol. 10). (pp. 113-125) [in Ukrainian].
  5. Pryshchenko, S. (2017). Advertising graphics in the structure of integradet art discipline Design of Advertising. Visnyk Nacional’noi’ akademii’ kerivnyh kadrivkul’tury i mystectv – Bulletin of the National Academy of Art and Culture Leaders, 4, 207-211 [in English].
  6. Krosmedia: kontent, tehnologii’, perspektyvy (2017) [Cross media: content, techno­logies,perspectives]. V. E. Shevchenko (Ed.). Kyiv: Kafedra  mul’tymedijnyh tehnologij i mediadyzajnu Instytutu zhurnalistyky Kyi’vs’kogo nacional’nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].
  7. Chyrchyk, S. (2016). Foreign experience of design education. Modern Science – Moderní věda. Praha. Nemoros, 6, 97-104 [in English].
  8. Richards, D. E. (2016). Ulichnyj sketching. Kak ispol’zovat’ nabroski ot ruki v professional’nom dizajne [Street sketching. How to use freehand outline in pro­fessionaldesign]. Moscow. Popurri [in Russian].
  9. Crockett, D. (2016). Direct visualization techniques forthe analysis of image­data: The slice histogramand the growing entourageplot. International Journal for Digital Art History[in English].
  10. Janicke, S., Focht, J., & Scheuermann, G. (2016). Interactive visual profiling of musi­cians. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. (Vol. 22), 1. (pp. 200-209) [in English].
  11. British Sky Broad casting Group plc (2005). SWOT Analysis. Datamonitor.(pp. 5-8) [in English].
  12. Vasylyk, L. Je. (2013). Kros-media jak trend suchasnoi’ zhurnalistyky [Cross-media as a trend in contemporary journalism ]. Naukovi zapysky Instytutu zhur­nalistyky – Scientific notes of the Institute of Journalism. (Vol. 52). (pp. 297-300) [in Ukrainian].
  13. Social media marketing. pitdesigns.com. Retrieved from https://pitdesigns.com/en/social-media-marketing-in-erbil [in English].
  14. Vajshenberg, Z., Kljajnshtojber, G. J., & P’orksen, B. (2011). Zhurnalistyka ta media [Journalism and media]. Dovidnyk. P. Demeshko ta K. Makjejev (Eds. Trans).V. Ivanov, O. Voloshenjuk (Eds.). Kyiv: Centr Vil’noi’ Presy, Akademija Ukrai’ns’koi’ Presy [in Ukrainian].
  15. Keyformat. www.keyformat.it. Retrieved from https://www.keyformat.it/en/abitudini-utilizzo-social-media-italiani-studio-blogmeter [in English].
  16. Kung-Shakleman, L. (2000). Inside the BBC and CNN: managing media organizations. London/New York: Routlege [in English].
  17. Brand automotive. vincos.it. Retrieved from https://vincos.it/2014/05/16/analisi-automotive-2014 [in English].
  18. World Comparison Infographic. visual.ly. Retrieved from https://visual.ly/community/infographic/other/world-comparison-infographic [in English].
  19. Wired for Empathy: How and Why Stories Cultivate Emotions. firesteelwa.org. Retrieved from http://firesteelwa.org/2015/07/wired-for-empathy-how-and-why-stories-cultivate-emotions [in English].
  20. 100+ Creative Presentation Ideas That Will Delight Your Audience. visme.co. Retrieved from https://visme.co/blog/creative-presentation-ideas [in English].