УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

БУНТ ПРОТИ ПОВСЯКДЕННОСТІ ЯК ФІЛОСОФСЬКА ПРОБЛЕМА

Автор: Sveta on .

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)08

УДК 141.5/.7
 
БАРАБАШ Ростислав,
аспірант кафедри філософських та соціальних наук
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: rostislav.barabash@gmail.com
ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-5091-3535


БУНТ ПРОТИ ПОВСЯКДЕННОСТІ ЯК ФІЛОСОФСЬКА ПРОБЛЕМА

Проаналізовано бунт проти повсякденності як неоднозначна філософська проблема, визначальна для філософії як екзистенціалізму, так і волюнтаристичного нігілізму. Основною підставою такого бунту визначено абсурдність буття як такого або невідповідність форм його представлення запитам людського духу. Показано, що бунт проти буденності як філософський концепт ХХ ст. покликаний допомогти людині пережити світові катастрофи і впоратися з особистими життєвими кризами шляхом звернення особистості до свого внутрішнього світу, усвідомлення власної приреченості на свободу та відповідальності за її реалізацію.

Ключові слова: бунт, бунт проти повсякденності, повсякденність, існування людини, людський, буття.

REFERENCES

  1. Buryj, A. (2014). Kinematografichni metafory istorii’ jak dzerkalo jevropejs’koi’ identychnosti [CinematicmetaphorsofhistoryasamirrorofEuropeanidentity]. Naukovi zapysky Nacional’nogo universytetu "Ostroz’ka akademija" – ScientificnotesoftheNationalUniversityofOstrohAcademy, 15, 2, 122-142. (Serija "Kul’turologija") [inUkrainian].
  2. Matvijenko, I. S. (2015). Ekzystencijne osmyslennja ljudyny: bunt i ljuds’ka pryroda u filosofii’ A. Kamju [The existential interpretation of human: rebellion and human nature in the philosophy of A. Camus]. Naukovyj visnyk NUBiP Ukrai’ny –Scientific Bulletin of NUBaNR of Ukraine,13-18. (Serija: Gumanitarni studii’) [inUkrainian].
  3. Gejko, S., & Danyl’kiv, O. (2015). Problematyka ironii’ v nigilistychnyh pogljadah F. Nicshe [TheproblemofironyinnihilisticviewsofF. Nietzsche]. Naukovyj visnyk NUBiP Ukrai’ny –Scientific Bulletin of NUBaNR of UkraineС. 7-13. (Serija: Gumanitarni studii’) [inUkrainian].
  4. Salij, A. V. (2018). Samotnist’ ta vidchuzhennja u filosofs’kij kartyni svitu Fedora Dostojevs’kogo [LonelinessandalienationinthephilosophicalworldviewofFyodor Dostoevsky]. Gileja127, 182-187 [inUkrainian].
  5. Brytvin, D. V. (2017). Osoblyvosti verbalizacii’ marginal’nosti u francuz’kyh romanah XXstolittja [FeaturesofVerbalizationofMarginalisminFrenchnovelsofthetwen­tiethcentury]. Visnyk KNLU – HeraldofKNLU(Vol. 20),1. 25-31.(Serija Filologija) [inUkrainian].
  6. Novaja filosofskaja jenciklopedija (2010). [New Philosophical Encyclopedia]. (Vol. III). Moscow: Mysl’[in Russian].
  7. Shynkaruk, V. I. et al. (2002). Filosofs’kyj encyklopedychnyj slovnyk Philosophical Encyclopedic Dictionary. Kyi’v: Abrys [inUkrainian].
  8. Pigulevskij, V. O. (2002). Ironija i vymysel: ot romantizma k postmodernіzmu [Ironyandfictionfromromanticismtopostmodernism]. R/ na-Donu: Foliant [inRussian].
  9. Tabachkovs’kyj, V. G., Bulatov, M. O. et al. (2005). Ljudyna v cyvilizacii’ XXI stolittja:problema svobody [Man in the civilization of the XXI century: the problem of freedom]. Kyi’v: Naukova dumka [in Ukrainian].
  10. Jaspers, K. (1986). Sovremennaja tehnika [Moderntechnology]. Novaja tehnokrati­cheskaja vojna na Zapade– New technocratic war in the West.(pp. 119-146)Moscow: Progress [in Russian].
  11. Gajdenko, P. P. (1991). Chelovek i istorija v jekzistencial’noj filosofii Karla Jaspersa [ManandhistoryintheexistentialphilosophyofKarlJaspers]. [Trans]. Moscow: Politizdat [inRussian].
  12. Ljutyj, T. V. (2002). Nigilizm: anatomija Nishho [NihilismAnatomyNothing]. Kyi’v: PARAPAN [inUkrainian].
  13. Hajdegger, M. (1997). Bytie i vremja [Being and time]; [Trans.V. V. Bibihina]. Moscow: Ad Marginem [in Russian].
  14. Istorija filosofii: Zapad – Rossija – Vostok (2000)[History of Philosophy: West - Russia - East]. (2nded.). Moscow: Greko-latinskij kabinet Ju. A. Shichalina [inRussian].
  15. Sartr, Zh.-P. (2009). Bytie i nichto. Opyt fenomenologicheskoj ontologii [BeingandnothingExperience of phenomenological ontology]. Moscow: AST[in Russian].
  16. Kissel’, M. A. (1976). Filosofskaja jevoljucija Zh.-P. Sartra [PhilosophicalevolutionofJ.-PSartre].L.: Lenizdat [inRussian].
  17. Kamju, A. (1990). Buntujushhij chelovek. Filosofija. Politika. Iskusstvo [Rebellious man. Philosophy. Politics. Art]; [Trans.].(Mysliteli XX veka).Moscow: Politizdat [in Russian].
  18. Tavrizjan, G. M. (1997). Gabrijel’ Marsel’. Bytie i intersub’ektivnost’ [GabrielMarcel. Being and intersubjectivity]. Istorija filosofii – History of philosophy,1. 33-47 [in Russian].
  19. Rassel, B. (1995). Istorija zahidnoi’ filosofii’ [HistoryofWesternphilosophy]; [Trans. Ju. Lisnjaka, P. Tarashhuka]. Kyi’v: Osnovy [inUkrainian].
  20. Ignatenko, N., & Binaryzm F. (2009). Nicshe v konteksti postmodernists’kogo dyskursu [Nietzsche in the context of postmodern discourse]. Kul’tura i suchasnist’ – Culture and modernity2. 20-25 [inUkrainian].