УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

ТВОРЧІСТЬ ТА КРЕАТИВНІСТЬ:СПОСОБИ ЛЮДСЬКОГО ІСНУВАННЯ

Автор: Sveta on .

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)07

УДК 159.922:130.123.2
 
ЛІПІН Микола,
к. філос. н., доцент, доцент кафедри філософських та соціальних наук
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0940-088X

ТВОРЧІСТЬ ТА КРЕАТИВНІСТЬ:СПОСОБИ ЛЮДСЬКОГО ІСНУВАННЯ 

Розглянуто співвідношення креативності та творчості в контексті соціально-економічних процесів сучасності. Творчість та креативніcть досліджено як два способи репрезентації сутнісних сил людини. Доведено, що творчість є всезагальною формою входження людини у світ культури. Натомість креативність є способом само­реалізації сучасного індивіда в умовах трансформації економічної системи в кінці ХХ – на початку ХХІ ст. Розглянуто деякі міфологічні упередження щодо творчості.

Ключові слова: творчість, креативність, економіка, традиція, міфи творчості, розвиток людини

REFERENCES

  1. Shumpeter, J.A. (2008). Teorija jekonomicheskogo razvitija. Kapitalizm, socializm i demokratija [The theory of economic development. Capitalism, Socialism and Demo­cracy]. (V. S. Avtonomova, M. S. Ljubskogo, A. Ju. Chepurenkonko, Trans). Мoscow: Jeksmo [in Russian].
  2. Florida, R. (2007). Kreativnyj klass. Ljudi, kotorye menjajut [Creative class. People who change]. (A. Konstantinov, Trans). Мoscow: Klassika-ХХІ[in Russian].
  3. Howkins, J. (2013). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas.
    2-ed. London: Penguin [in English].
  4. Nordstrem, K., & Ridderstrale, J. (2013). Biznes v stile fank: Kapitalizm pljashet pod dudku talanta [Business in funk style: Capitalism dances for a talent tune]. (P. Pavlovskij, Trans). (3nd ed.). Мoscow: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
  5. Bodrijar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija. Ego mify i struktury [Consuming Society.His myths and structures].(Trans). Мoscow: Respublika; Kul’turnaja revoljucija [in Russian].
  6. Liotar, Zh.-F. (1998). Sostojanie postmoderna [The state of postmodern]. (N. A. Shmatko, Trans).Мoscow: In-t jeksperimental’noj sociologii, SPb.: Aletejja [in Russian].
  7. Ljesh, S., & Urri, Dzh. (2008). Hozjajstva znakov i prostranstva (vvedenie) [Holdings of signs and spaces (introduction)]. Jekonomicheskaja sociologija – Economic Socio­logy,4. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/hozyaystva-znakov-i-prostranstva- vvedenie [in Russian].
  8. Voznjak, V. S.,& Sen’o, T. Ju. (2015). Tvorchestvo kak sposob realizacii sobornosti chelovecheskogo bytija [Creativity as a way to realize the unity of human existence]. Naukovij vіsnik Chernіvec’kogo unіversitetu: Fіlosofіja – Scientific herald of ChernivtsiUniversity: Philosophy, 756-757,88-92 [in Russian].
  9. Voznjak, V.S. (2017). Tvorchestvo i krasota. Nacional’naja stihija tvorchestva: vremja I transgressija [Creativity and beauty. National element of creativity: time and trans­gression]. G. E. Aljaeva, O. D. Masloboevoj (Eds.), sbornik statej – collection of articles, (pp. 36-45). SPb.: Izd-vo SPbGJeU [in Russian].
  10. Rebrij, O. V. (2012). Suchasni koncepcii’ tvorchosti u perekladi [Contemporary concepts of creativity in translation]. Harkiv: HNU imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].
  11. Tkachenko, L. I. (2014). Kreatyvnist’ i tvorchist’: suchasnyj kontent [Creativity: modern content]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi’ osobystosti – Education and development of gifted personality, 9-10, 32-35. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Otros_2014_9-10_7 [in Ukrainian].
  12. Fedulova, L.I. (2017).  Teoretychni konstrukcii’ kreatyvnoi’ ekonomiky [Theoretical constructs of the creative economy]. Ekonomichna teorija ta pravo – Economic theory and law, 4 (31),48-63 [in Ukrainian].
  13. Drajden, G., & Vos, Dzh. (2005). Revoljucija v navchanni [Revolution in learning]. (M. Olijnyk, Trans). L’viv: Litopys [in Ukrainian].
  14. Dligach, A. Iskusstvennyj intellekt uspeshno upravljaet kazhdym iz nas [Artificial intelligence successfully manages each of us]. Ekonomichni novyny – Economic news. (n.d.). enovosty.com. Retrieved from http://enovosty.com/blogs/full/810-iskusstvennyj-intellekt-uspeshno-upravlyaet-kazhdym-iz-nas [in Russian].
  15. Bodrijjar, Zh. (2007). K kritike politicheskoj jekonomii znaka [To criticism of the political economy of the sign]. (D. Kralechkin, Trans). Мoscow: Akademicheskij Proekt. (Filosofskie tehnologii) [in Russian].
  16. Bahtin, M. (1979). Jestetika slovesnogo tvorchestva [Aesthetics of verbal creativity]. Мoscow: Hudozhestvennaja literatura [in Russian].
  17. Mihajlov, F.T. (2001). Fantazija – glavnaja sila dushi cheloveka [Fantasy is the main force of the human soul]. Мoscow: Indrik [in Russian].