ВЕРТИКАЛЬНА КОНКУРЕНЦІЯ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ТОРГІВЛІ
ГЕРАСИМЕНКО Анжеліка,
д. е. н., доцент, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету
ВЕРТИКАЛЬНА КОНКУРЕНЦІЯ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ТОРГІВЛІ
Проаналізовано стан вертикальної конкуренції у вітчизняній торгівлі. Доведено її недостатню ефективність, обумовлену як структурними передумовами домінування підприємств роздрібної торгівлі над дисперсною множиною їх постачальників, так і інституційними, – пов’язаними із закріпленням невигідних умов постачання товарів у двосторонніх контрактах. Указано на відсутність належних регламентів вертикальної конкуренції у вітчизняному законодавстві та запропоновано реформування останнього з урахуванням світового досвіду регулювання відносин економічної залежності.
Ключові слова: торгівля, вертикальна конкуренція, переговорна сила, постачальники, мережевий рітейл, державне регулювання вертикальної конкуренції.
ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)